Bona tarda;
El primer punt de l’ordre del dia d’aquest Ple extraordinari és l’aprovació del pressupost de l’Ajuntament per l’any 2010. No ho entenem, si aquest pressupost s’ha de basar en el Pla de sanejament, com és que primer no aprovem el Pla i després el pressupost? Així en ho fa pensar el sentit comú, o es que ja volen fer trampes a les primeres de canvi?
Aprovem un pressupost al marge del pla de sanejament i després aprovem el pla, sóna a les mateixes trampes que l’any passat amb el crèdit dels 4.000.000 € abans d’aprovar el pressupost del 2009 per evitar l’inevitable pla de sanejament.
Abans que res, el nostre grup vol expressar el nostre profund desacord en que l’equip de govern porti a aprovació aquest pressupost.
Davant de les dificultats per elaborar el pressupost d’aquest any, l’intervenció recomana en la documentació tècnica que no s’aprovi i es segueixi amb el pressupot prorrogat. Malgrat tot, l’equip de govern tira endavant amb un pressupost i no fa cas al pla de sanejament que porta a aprovació avui i que és pels anys 2010-2012.
Ho considerem lamentable.
Una vegada dit això, el pressupost de l’Ajuntament que avui ens presenten reflexa un estat aproximat d’ingressos de 20M € i un estat aproximat de despeses de 16M €. Un pressupost desanivellat en 4M d’€. Aquests 4 M € responen a la liquidació de l’any 2008 i són diners de crèdit que s’utilitzaran per poder pagar el forat de l’any 2008. Encara ens queda per saber com podrem pagar el forat de la liquidació del 2009.
Creiem que la memòria de l’alcaldia, pren per tontos als veïns i veïnes de Tordera, ja que no es fa referència, en cap moment, al Pla de sanejament. Com acabem de dir, sembla que com si el pressupost s’hagi fet al marge, i ja comencessim amb la dinàmica habitual d’aquest govern, d’incomplir-lo i fer-se trampes a vostès mateixos.
La seva previsió d’ingressos continua essent una presa de pèl. No escarmenten. Les liquidacions ens donen la raó. Els impagats, com és habitual en un moment de crisis, continuen, i vostès continuen inflant la previsió d’ingressos quan alhora de la veritat, no ingressaran gaire més que l’any passat perquè la gent continua tenint dificultats per arribar a finals de mes.
No veuen que les xifres de l’atur a Tordera no són gens esperancedores? No veuen que la gent que no ha pogut pagar l’any passat no podrà fer front a l’increment de les taxes d’aquest any? I els qui van poder pagar amb dificultats potser amb l’increment d’aquest any deixaran de fer-ho?
Una vegada dit això, tampoc entenem que traslladin al ciutadà l’esforç de pagar el forat que vostes han provocat amb la seva mala gestió. Es ben bé que el paper ho aguanta tot.
Pel que fa a les transferències, les administracions supramunicipals continuen mantenint les seves aportacions malgrat el moment de crisi.
Si parlem de les despeses, al capítol II veiem un clar descens de les partides de manteniment de les infraestructures municipals i ens diuen que aquesta retallada és sense prejudici de la qualitat del servei. O vostès estaven pagant a preu de luxe un servei ordinari o ens enganyen i encara tindrem el poble més brut i deixat que el que ja tenim ara. I ja no diguem l’estat dels carrers del poble, ens sembla poc creïble que rebaixant a la meitat les partides per manteniment de carrers, aquests es puguin arreglar.
Van contractar empreses més cares quan tenien alternatives més econòmiques, com poden els serveis prestats per Autocars Barrera, Alum, etc..., és més, a aquests últims, que és la depesa obligatòria més important de l’Ajuntament, lluny de negociar una rebaixa del preu encara els hi pagaran més per recollir la brossa.
I suposo que a partir d’aquest any aplicaran el toc de queda al poble per les nits, perquè rebaixant a més de la meitat el cost del servei de manteniment de l’enllumenat públic no es pot esperar altra cosa.
Com poden veure, veïns i veïnes de Tordera, gràcies a les reduccions de manteniment del serveis bàsics del municipi, aquest any tindrem carrers amb més forats, amb més fanals fosos, amb parcs i jardins més deixats, amb clavegueres amb pitjor estat, les nostres cases cada vegada valdran menys, perquè l’entorn cada vegada estarà més degradat, i en canvi haurem de pagar més impostos. Sí, sóna a demagogia, però si hi penseu fredament, veureu que és així, no és per emprenyar-se? No és per exigir responsabilitats? I després dels últims anys, aprofitant l’especulació urbanística, a l’Ajuntament han entrat els diners a cabassos, en què s’han gastat? Han trinxat urbaníscticament el poble i ens han deixat un forat dificil d’arreglar sobretot tenint en compte el pressupost que ens han presentat ara.
I continuen incrementant la despesa jurídica i notarial quan hi ha altres necessitats. Entre tots anem pagant les seves compareixences davant del jutge per la seva feina mal feta. Ja pot dormir tranquil sr. Alcalde?
Perquè senyor alcalde, ahir vam tenir coneixment de la sentència del Tribunal Superior de Justicia de Catalunya, pel que fa al transport escolar.
Des del 2003 els veïns de Tordera porten pagant dues vegades els transport escolar, una a la Generalitat, pel servei que no pot oferir el Consell Comarcal i l’altra a l’Ajuntament pel servei prestat per autocars Barrera.
Com diu la sentència, vostès presidint totalment de la legalitat i per pagar els favors polítics del sr Barrera quan era regidor, i que el van portar a vostè a l’alcaldia, ratllant l’il·licit penal, van adjudicar a dit a autocars Barrera el transport escolar.
Per no a faltar a la veritat llegiré part de la sentència: l’Ajunatment va procedir “pel seu compte i risc, a duplicar el servei, oblidant que el Consell Comarcal ja havia adjudicat la concessió d’aquest transport escolar, la qual cosa suposa un manifest menyscapteniment de la necessària prudència en la utilització dels diners públics, al temps que va comportar, efectivament, com es dedueix dels autes, un innecessari conflicte que derivà en la comissió d’il·licits penals, i va sotmetre a confusió als alumnes i als seus pares, que varen veure perturbada gratuïtament la tranquilitat i l’ordre que ha de presidir la prestació de qualsevol servei públic”.
Quan pensen dimitir el senyor alcalde i la regidora d’ensenyament? Qui assumirà la negligència en la gestió del transport escolar? La sentència parla d’il·licits penals, qui assumirà la responsabilitat, o creuen que la ciutadania de Tordera els hi permetrà que els hi surti gratis? Què fa vostè, senyor Costas, recolzant l’acció de govern d’aquesta gent?
Quina sort! d’aqui un mes el servei el tornarà a prestar el Consell Comarcal, i deixarem de pagar dues vegades, però per contra hem de pagar les costes processals i indemnitzar al Consell Comarcal, suposo que no pensen aprovar avui el pressupost sense preveure aquestes despeses? I el pla de sanejament? Quin desastre que són, els condemnen per temeraris. Per pagar favors polítics amb els diners de tots. Saben com se’n diu d’això? Malversació de diners públics.
Ara entenem com és que incrementen la despesa de l’assessorament jurídic. No és contractació laboral encoberta fer pagar a l’Ajuntament, als ciutadans de Tordera, les seves negligències?
Doblen el pressupost de despesa per a estudis tècnics d’hisenda, i jo em pregunto, és que els funcionaris de la casa són incompetents i necessitem que ens facin la feina des de fora? Potser si el secretari, però la resta no, no ho crec pas, crec que aquests diners es destinaran a pagar favors als de sempre, als de Tordera per a uns quants. I per contra no destinen els recursos suficients a netejar els boscos per a laprevenció d’incendis, esperem que no tinguem un estiu sec.
L’any passat ja reclamaven més recursos per a intentar recuperar el comerç de la vila, i veiem amb preocupació que aquest any continuen reduint les partides de promoció econòmica. Creiem que fan falta més polítiques actives per lluitar contra la desertització comercial del centre de la vila, més politique activess per sentar les bases per a un nou model industrial per al poble, i això es fa amb més recursos, no retallant la despesa, no només conservant la fira d’entitats en què s’ha convertir la Fira Mercat del Ram de Tortosa.
El que és preocupant és que amb un moment de crisis, i amb els índex d’atur del municipi, només destinin 600 € a l’escola d’adults. No tenen cap intenció d’afrontar el problema ni buscar solucions. Mentre la gent està a l’atur se li ha de proporcionar formació, no només la facilitada per l’ajuda dels fons europeus, sinó una formació estable a través de l’escola d’adults. Que en pensa la regidora d’ensenyament? I per altra banda l’OASC només destina 2 € a formació ocupacional, suposo que a l’espera de rebre subvencions de la Generalitat i la Diputació, que vostès tan s’afanyen en criticar. No creuen que independentment de l’ajuda exterior, l’Ajuntament hauria de tenir un programa propi de formació professional per a la gent de l’atur o amb risc d’exclusió social? Que en pensa el regidor de serveis socials?
Senyor regidor Camó, sabem que a vostè això l’amoïna, i a pesar de l’escaç suport del seus companys de govern, els seus tècnics han fet molt bona feina. Per això l’animem, i tindrà tot el nostre recolzament, si des de l’equip de govern vostè promou que es suprimeixin els carrecs eventuals i les retribucions exclusives dels regidors per destinar aquests fons a formació ocupacional.
En el capítol IV com era d’esperar, actualitzen les subvencions nominals i veiem com entitats també acabaran fent l’esforç de pagar la despesa innecessaria que han anat creant aquests darrers anys.
En un moment d’apretar-se el cinturó, vostès apliquen diverses vares de medir, la Fundació del Teatre Clavé, malgrat que el Pla de sanejament els obliga a fer l’esforç d’intentar reduir l’aportació en un 25%, només han reduit l’aprotació en un 7%,mentre que el conjunt d’entitats esportives que fomenten l’esport de base entre els infants i joves del municipi, la redueixen en un 16%. Senyor regidor de participació ciutadana, com sempre no entenem quins criteris mouen la seva actuació al capdavant d’aquesta àrea, ens sap greu per al regidor d’esports.
En la relació de llocs de treball, veiem, amb preocupació, un alt index de personal interi, que fa molt de temps que es troben en aquesta situació de precarietat. No entenem com en els darrers anys no s’han consolidat aquests llocs de treball mitjançant convocatòries de processos selectius. Instem a l’equip de govern que aquest any es posi les piles per acabar amb aquesta situació irregular.
I per acabar, no podem tancar la nostra intervenció, sense parlar de la retribució dels carrecs institucionals i de l’existència del personal eventual.
Suposem que la reducció de les indemnitzacions per dedicació parcial, no provè de la voluntat de l’equip de govern, sinó de l’Inspecció de Treball per frau a la Tresoreria de la Seguretat Social, encara que sigui en contra de la seva determinació, ens en alegrem. Però no és suficient.
Creiem que és insultant per a la resta de treballadors de la casa, que un administratiu, per portar l’agenda de l’alcalde cobri quatre vegades més, pel sol fet de ser un càrrec eventual, cobra tant com l’auxiliar administrativa per fer fotocopies que tenia el senyor Felix Millet, 65.000 €. Demanem que suprimeixin aquesta plaça i aquests 65.000 € es desitinin a polítiques de foment de l’ocupació.
Creiem igualment, que no és de rebut que una auxiliar administrativa cobri més que els tècnics de gestió, per actualitzar la pàgina web de l’Ajuntament. Aquests 35.000 € podrien anar a l’escola d’adults per formar als veïns i veïnes del municipi que en tinguin necessitat.
Entenem la seva lògica que si doblen la despesa de projectes i estudis hagin de tenir un coordinador de projectes, però com ja hem comentat abans, entenem que les prioritats no són els estudis sinó les polítiques actives que creen llocs de treball, com pot ser tota l’activitat de manteniment de les infraestructures del municipi, per tant demanem que es suprimeixi aquest càrrec de confiança.
Per últim en el capítol d’eventuals, no podem entendre com la direcció de l’emisora local que està fora de l’ordenament jurídic , es troba en mans d’un càrrec de confiança,
cosa que no garanteix la pluralitat ni imparcialitat dels mitjans públics locals de comunicació.
Aprofitem per dir, que s’ha de complir la llei i escollir un nou director sota criteris de capacitat i solvencia professional. I això ho exigim donada la seva elavada retribució mensual, doncs sí cobra com a professional que tingui un currículum professional.
Demanem que la plaça de secretari de l’Ajuntament es proveiixi per un funcionari de carrera i que deixi de ser un càrrec de confiança com fins ara. No ens fiem d’ell, la seva retribució és exagerada, sobretot si tenim en compte la despesa que destinen a assessorament jurídic. Creiem que se li està pagant per altres coses que van més enllà de la fe pública i l’assessorament jurídic, sinò és un incompetent per precissar tanta ajuda externa.
I finalment els regidors i regidores de l’equip de govern de l’Ajuntament, les seves retribucions anuals sumen més de 300.000 €. Tenint en compte que la despesa del nostre grup municipal és de 21.000 €, es podrien destinar 250.000 € a manteniment de carrers, de clavegueram, d’enllumenat públic, de parcs i jardins.
Per tot això, el nostre vot serà contrari a aquest pressupost irreal i irresponsable.
21 comentarios:
pero queda alguien que se crea nada de lo que diga el ayuntamiento de Tordera? de todos modos podrian publicar el presupuesto por fasciculos para que nos podamos reir todos, ya que no tenemos dinero para ir a ver una comedia que nos permitan reirnos de esta parodia municipal.
me gustaria empezar por felicitarle por la ultima intervencion en el pleno pero me gustaria que pidieran la dimision siempre ya que si el actual alcalde y su grupito tuvieran algo de dignidad y de verguenza hace tiempo que se habrian marchado.Queria hacer referencia al transporte escolar que por lo que tengo entendido es en parte subvencionado cuando empezamos a utilizarlo costaba 6€ al siguiente lo subieron a10€ y en el proximo curso ya nos ha llegado la carta costara 16€ por niño yo no se si es caro o barato no tengo ni idea de lo que cuesta en otros municipios pero si que me parece abusivo no el precio pero si las subidas mas teniendo en cuenta si es sbvencionado que lo desconozco me gustaria que preguntara en el proximo pleno a que se debe las subidas ya que a los usuarios no se nos da ninguna explicacion tengo
aqiu la carta con las normas basicas de funcionamiento y veo que hay un monton de normas que me parecen muy bien pero no hay ninguna que hable de la seguridad de
los niños me explico no se si hay alguna normativa pero no me parece normal que durante el trayecto los niños vayan sentados sin ningun tipo de seguridad cinturon arnes ocomo quieran llamarlo o si la hay porque no se utiliza ya que los niños dicen que no llevan cinturon de seguridad.Tambien me gustaria hacer referencia a las obras de agora parc ya que vivo en esa urbanizacion y he escuchado varias intervenciones en las que se dice que el ayuntamiento ha tenido que poner dinero un millon € que es una cosa que me gustaria que demostraran ya que lo que han hecho aqui es como minimo de carcel pero por malos no se puede hacer peor ni gestionar peor por parte del ayuntamiento ni por parte de la famosa tua ni se sabe como ni cuando acabaran me gustaria que ustedes como oposicion le pidieran al ayuntamiento una auditoria sobre el estado de las cuentas de agora parc aunque no creo que se la proporcionen y que le preguntaran porque adjudicaron la obra ha una ute que esta misma subcontrato a monfulleda que alos 6 meses se declaro en quiebra la ute para que se hiciera cargo la empresa municipal no se si ustedes tenian esta informacion supongo que si me tendran que reconocer que como minimo resulta sospechoso estoy convencido de que si investigan y tiran de ese hilo se van ha encontrar con mas de una sorpresa al igual que estoy convencido que el presupuesto de la obra esta inflado pero no en esta en todas las obras como ya ha quedado demostrado con la resolucion del tatc en el caso de terra brava la diferencia es que ellos se dieron cuenta y los demas no deseo que en sus proximas intervenciones en el pleno sigan por una linea ascendente a la ultima y que vuelva a reclamar dimisiones porque ahora mismo el equipo de gobierno del ayuntamiento son un lastre para el pueblo,no se quien decia que el poder corrompe en este caso han tenido tiempo de sobra llevan 15 años haciendo politicas de chanchullo y amiguismos gracias por atenderme y un saludo de un nou vingut.
de entrada gracias por participar en nuestro blog, en referencia al transporte escolar comentarte lo siguiente,
-El transporte escolar gratuito es obligatorio cuando los niños y niñas de una población se han de trasladar a otra para poder cursar sus estudios obligatorios.
-Tordera no cumplía esta condición si bien tenemos el problema de que desde las urbanizaciones los centros escolares quedan lejos, y es por eso que el equipo de Gobierno que había en ese momento en el Ayuntamiento (P.S.C.), negoció y consiguió que aunque no fuera obligatorio nos lo concedieran. Con lo que el Ayuntamiento hacia una aportación al Consell Comarcal para así subvencionar parte del transporte escolar no obligatorio y que la aportación de los padres fuera en eses momento de 6 €.
-Al pasar todo lo que pasó, nos quitaron el transporte escolar no obligatorio ya que el equipo de Gobierno actual del Ayuntamiento no quiso que efectuara este transporte escolar la empresa que gano el concurso y a la cual el Consell Comarcal adjudicó este servicio.
-A partir de aquí el transporte lo pagamos en su totalidad todos los ciudadanos de Tordera y a los usuarios se les cobra la parte que el Ayuntamiento cree en cada momento y aprueba en sus ordenanzas. Ahora con el plan de saneamiento la tendencia será ir subiendo el importe hasta que lo financien los usuarios en su totalidad.
-En otros municipios el precio también varía entre 10 y 16 €
En cuanto a lo de la seguridad que preguntabas, en cuanto tenga toda la información que he pedido te lo comento, de todas formas los autocares si de fabricación no llevaban cinturones no es obligatorio que los lleven eso no quiere decir que tuvieran las empresas unos años para ponerse al día, es la información que me falta y en cuanto la tenga te contesto.
En cuanto a las obras de Ágora, aquí el Ayuntamiento pacto un precio final por metro cuadrado con los vecinos y al costar más las obras de lo que se recaudará por este precio final es por eso que el Ayuntamiento ha tenido que poner no se si un millón como dicen pero si que ha tenido que poner mucho dinero, también estamos recabando la información y en cuanto tengamos los números claros también te informo de la situación
Josep Romaguera
En el Boletin de Mayo, informáis de que la última Fira del Ram, que se concebía como un evento social y cultural y nada mercantil, ha supuesto un desembolso de 80.000 euros para las maltrechas arcas municipales. En el mismo, el Regidor-Director, saca pecho diciendo que el mismo, había generado un volumen de negocio de un millón de euros.
2 preguntas, 1ª ¿ese volumen de negocio es para el Municipio o para la Iniciativa privada. 2ª pregunta, como seguro que será para la privada,¿ no sería justo que siendo ésta la que se beneficia de ello, revirtiera al Ajuntament los 80.000 euros que han propiciado ese su beneficio?
Esto lo ha soñado o es que toma alguna cosa que le hace tener halucinaciones? Este señor empieza a preocupar seriamente, es bien verdad eso de que hay mas fuera que dentro.
Bon dia Luis M Adot;
En referència a les preguntes de la Fira del Ram intentaré explicar que:
1.- La regidoria de Promoció de la Vila va encarregar una estudi a l'Institut Cerdà per tal que avalués quin volum de negoci generava la Fira. El regidor Costas ens va facilitar còpia de l'estudi i el que vam veure és que el suposat milió d'euros de negoci era la suma de totes les operacions preparatòries que l'Ajuntament pagava més totes les despeses dels estands per instal·lar-se. En definitva el volum de negocis tancats arran de l'activitat (entre expositors i visitants) distava molt d'aquesta xifra i nosaltres doncs, no hi donem cap fiavilitat.
2.- La millor manera de revertir aquesta quantitat, és no invertir més en una Fira que ha perdut tota la seva identitat i raó de ser i s'ha convertit en una Fira d'entitats anexa al mercat que hauria de tenir un cost molt més econòmic.
3.- Si nosaltres desenvolupessim una Fira comercial seria amb uns altres paràmetres en que el cost de muntatge fos proporcional al volum de negoci real que generés.
Gràcies per les aportacions.
Ester Agell
Tenía entendido que la TUA está en fase de liquidación y disolución, es más, algunas voces apuntaban a que ello se tenía que producir a finales de 2.009. Si ello es así, y más allá del fuerte déficit de 3 millones de euros de las cuentas ordinarias del Ajuntament, ¿alguien puede explicar qué significa a estas alturas el nuevo agujero de 4 millones de euros de dicha entidad municipal o semimunicipal (ya no sé ni lo que es)?, porque alguien tendrá que argumentar si el mismo, es producto de la crisis, de una pésima gestión, o de algo más serio? pero el caso es que los torderencs que somos los que hemos de pagar el pato, tenemos el derecho de saberlo
No me satisface en absoluto la justificación que dáis respecto al enorme gasto de la Fira del Ram.
1º No se puede confundir ni mucho menos mezclar "Volumen de Negocio" con los gastos provocados para la consecución del mismo, pretenden mezclar el tocino con la velocidad, pues ¿qué tiene que ver ese volumen de negocio con los gastos de instalación de Stands?; considero que el primero consiste en las expectativas de ventas y facturación de los productos expuestos en esa Fira, ¿o es que el Regidor ya nos tiene por imbéciles del todo?
2º Estoy de acuerdo con que con esa política ruinosa, no se debe de invertir más, excepto los aspectos estrictamente lúdicos y sociales, de los cuáles se debe valorar la rentabilidad del gasto en ese exclusivo aspecto. El que hayan convertido la Fira en un apéndice del Mercat, asusta y mucho, pues hace más de un año el Regidor tiene pendiente explicar su aseveración de que el Mercat es deficitario porque se asumen desde el Ajuntament, costes que revierten en beneficio de un sector solamente, discriminando al resto del pueblo.
3º Doy por sobreentendido que cualquier equipo serio que pretenda gobernar,lo ha de hacer con un criterio económico serio y cabal que enfrente costes totales y reales, con previsiones serias de volumen de negocio o expectativas de ventas (llamemoslo como queramos) pero nunca considerando ventas con lo que en realidad son costes. ¡que cara!
La verdad es que cada vez es más difícil entender a los políticos. Aquí habláis de la ruina que ha supuesto la Fira del Ram: Unos gastos del Ajuntament que se ven contrarrestados por un volumen de negocio que parece ser se pone en cuestión.
¿Habéis leído el blog del Costas? Según él en los últimos años, ha ido mejorando cada vez más, los expositores están encantados, ha habido un alto grado de participación etc, es decir, diametralmente al revés de lo que decís vosotros.
Señores: Pónganse de acuerdo: la realidad sólo es una y con esos comportamientos, sólo se está aumentando el hastío y la confianza de los ciudadanos, por favor ¿QUIEN DICE LA VERDAD?
Segona part de la contestació
Després hi ha un altre tema, que els propis expositors posen de manifest i així ho reflecteix el senyor Costas, la Fira Mercat del Ram és un hibrid que ingú sap dir quin objectiu persegueix. Potenciar el coneixement de les entitats del poble? Conèixer els artesans de la comarca? Conèixer el bestiar de les granges de Tordera? Oferir oportunitats de negoci als comerciants i industrials del poble? Distreure la gent el primer cap de setmana de Setmana Santa? No sé, et deixo decidir a tu anònim.
Els expositors comercials d'artesania i productes alimentaris reclamen una fira especifica, els industrials també. No ho dic jo ho diu el Sr. Costas en el seu blog. Aleshores que?
Aleshores, tal i com vaig comentar breument en aquest post, si nosaltres governem i així ho proposarem en el nostre programa, cal fer dos tipus de fires: Una Fira d'entitats per donar a conèixer el teixit associatiu del poble, com una mesura més per evitar que Tordera perdi identitat i es converteixi irremediablement en un poble dormitori, ara bé aquesta fira ha de tenir un cost molt ajustat, i els seus resultats no s'han de calcular amb varems econòmics, sinò socials, d'increment d'associats a les entitats.
Després cal plantejar-se molt seriosament si cal o no una fira comercial al municipi, i no aferrar-nos ha arguments tan romàntics com poc productius com que la fira s'ha fet sempre. Si cal fer-la s'ha de dotar-la de contingut i establir un objectius a curt i mitjà termini. No sé si ha de ser una fira monotèmatica igual cada any, o ha de ser una fira monotemàtica que variï el seu objecte cada any.
Com pot comprovar sr/a anònim, nosaltres discrepem de les conclusions a les que arriba el sr. Costes, és més les dades del seu post venen a avalar la nostra postura. I com pot comprobar no estem per desgastar el govern sinó que tenim alternatives, que honestament, creiem que són millors per al poble de Tordera.
Ester Agell
Bon dia Sr./Sra anònim,
En primer lloc, agrair-li la seva intervenció. La nostra finalitat no es barallar-nos i provocar l'apatia dels torderencs, sinó que com a regidors de l'oposició ens correspon fiscalitzar l'acció de govern, posar de manifest allò que s'ha fet malament i proposar alternatives que siguin solucions reals per als torderencs.
A partir d'aqui intentaré explicar-me millor, en dos intervencions.
El sr. Costas quan manifesta que la Fira Mercat del Ram ha generat gairebé un milió d'euros de volum de negoci, inclou les següents despeses com a negoci: Els sous dels funcionaris que intervenen en la fira, el personal contractat per a la seguretat de la Fira, el personal encarregat de controlar els pàrquings, el subministrament elèctric de la fira, el lloguer de les carpes, les subvencions a les entitats, els costos dels firaires per muntar els seus estands, i finalment les vendes dels expositors.
Nosaltres entenem, i així calcula els seus èxits la Fira de Barcelona, entre altres, que el volum de negoci és el volum de negocis tancats entre els expositors i els clients. En aquest sentit, el volum ha estat irrisori. I un altre fet que ha nosaltres ens preocupa molt, es que no s'han recopilat informació dels expositors de quants llocs nous de treball s'han generat arrant dels encàrrecs de feina.
El senyor Costas ens diu que la fira "progressa adequadament" perquè hem reduit el cost que li suposa a l'Ajuntament i l'Ajuntament ha recuperat part del cost amb subvencions i lloguer d'estands als industrials. Bé, aqui discrepem que això sigui un progrès, si bé és cert el que diu el regidor Costas també és cert que amb aquest argument es perd de vista l'objectiu de la Fira. Nosaltres entendriem que són xifres assumibles, si la fira no fos una fira comercial, sinó una fira d'entitats (que és el que és realment ara i així t'ho explicaré a continuació), i no estiguessim en un moment de crisis amb un forat de 7 milions d'euros en les arques municipals.
Nosaltres sempre hem defensat, no ara, sinó des de l'inici amb en Ravert, amb en Josep Gras, amb en Josep Mediavilla, i molts d'altres, que la Fira Mercat del Ram havia de ser una fira comercial que ajudés a dinamitzar comercialment i industrialment el poble de Tordera, en els seus inicis estava enfocada al sector agricola i ramader. Amb els últims quinze anys de govern de CiU, aquest finalitat ha anat perdent pes, i s'ha anat desvirtuant, quedant-se amb un hibrid que actualment sembla més una fira d'entitats (pel nombre d'expositors d'aquest tipus) que una fira comercial on tancar negocis que donin feina al llarg de l'any als comerciants i industrials del poble. Una fira comercial, i no cal anar a les grans fires de l'àrea metropolitana, només que anem a les de Lleida, Girona, o Espinelves, no suposen cap despesa per a l'Ajuntament.
Pel que fa a la gent, no sé quina edat tens, com bé ja saps jo sóc jove, però recordo que ja el divendres en la inuaguració ja estava ple de gent, els últims anys les inauguracions han estat desangelades. Sense implicació de la gent del poble, sobretot dels més interessats. Quans expositors són comerços del poble? i restauradors?
El volum de gent es guanya principalment el diumenge, que és dia de mercat. Els divendres i els dissabtes no és justifica la despesa pel volum d'assistents que té la fira. Per això ens va portar a dir en el Ple municipal que la fira actual no deixa de ser un acte lúdic complementari al mercat dels diumenges, mal ens pesi.
Con tantas medidas en todo el país, de recorte de gastos, ¿sabéis si en Tordera se van a eliminar cargos de confianza y también interinos que no sean necesarios?
Josep si escuchas el último pleno podrás oir que de recorte de cargos de confianza na... de na..., el único recorte es la desaparición del gerente de la TUA y eso porqué han cerrado la TUA. Además el hombre ya pasaba de la edad de jubilación, claro que para algunos menesteres no hay edad.
A los vecinos si que nos van a recortar, cada vez mas, menos servicios y mas pagos.
Dentro de este mismo blog, se ha puesto en cuestión hasta la saciedad el agujero de 4 millones de € de la TUA. Según dice Anónimo, han cerrado la TUA. Se sobreentiende que una entidad cierra cuando están saldadas y auditadas sus cuentas y nunca antes, y si ello es así, ¿cuál es ahora el destino de esa enorme cantidad?
Tengo entendido que nunca nadie ha podido ver las cuentas de la TUA, su gerente las tenía bien escondidas lejos de Tordera. Espero que alguién, por ejemplo la oposición, pida a voz en grito que se traigan los libros para que se pueda averiguar donde ha ido a parar el dinero de los contribuyentes. Tambien deberían investigar los precios abusivos que se ha pagado por algunas obras como el nuevo pavellón de deportes que costo el doble de lo previsto y si el Alcalde estaba al tanto de estas cosas.
Es verdad que se conocía al gerente de la TUA como el señor 20%? Lo he leido en alguna parte.
Com es possible que el nostre Ajuntament hagi mantingut com a càrrec de confiança aquest senyor fins fa pocs dies?
aixó es el que diu el diari el Pais:
"Según el sumario, la operación urbanística proporcionó a Niesma Corporación, administrada por Luigi, unas plusvalías de 3,44 millones de euros en solo 22 meses con la compraventa de unos terrenos del municipio. El informe de la Agencia Tributaria incorporado al sumario señala que Luigi recurrió a la sociedad holandesa Ard-Choille y al ex gerente del Consejo Comarcal del Maresme Francesc Xavier Surinyach, que participó en la operación a través de su hijo Jaume Surinyach, que en esa época estaba cobrando un subsidio de paro. Jaume Surinyach fue imputado en 2006 por blanqueo de capitales y fraude fiscal."
Que passa que ni aixó els atura?
En referencia a la Fira del Ram quiero hacer algun comentario.
Se inició como una fira intersectorial, abarcando todos los sectores posibles (automoción, indistria, servicios,ramaderia....etc). Así nos lo vendieron i así era. Recuerdo haber contado hasta 115 expositores (expositores de verdad). Entonces no habían las entidades culturales del municipio. Con el tiempo se empezó a dar entrada a las entidades, pero éstas no contaban a la hora de contabilizar los expositores asistentes, eran solo un complemento a la fira. Ahora, el Sr. Costas si que los cuenta. Porqué?. Supongo que porqué si no los contára tendria que decir que éste año solo han participado 12 o 13 expositores (de los de verdad) i eso sería reconocer su fracaso por segundo año consecutivo.
Estoy de acuerdo que la fira ha perdido su sentido de ser i se ha convertido en una exposición de entidades locales.
Sr Costas,no somos tontos. Diga las cosas por su nombre. Ya somos mayores, hemos visto muchas ediciones. No pretenda engañar ni comfundir. La realidad es la que es y usted no la va a cambiar por mucho que se esfuerce en intentarlo. Como tampoco va a resucitar la Fira del Ram. Creo que no sabe.
Por la Radio han dicho que el Ayuntamiento va a querellarse con el PSC por haber pedido la dimision del gobierno municipal por la implicacion del gerente en presuntos delitos de corrupción ?. Esto quiere decir mas gastos de abogados, no? Esta el tiempo para mas gastos inútiles ?
Señores del Ayuntamiento, dediquen sus esfuerzos a explicar al pueblo que hacía un "presunto" mangante dirigiendo la TUA, con un presupuesto tan grande como el del propio ayuntamiento. Dediquen sus esfuerzos a explicar que éste señor (?) es un "cargo de comfianza" nombrado por el Alcalde (vaya pífia, verdad?). Intenten convencer al pueblo de que no sabían nada de estos chanchullos, les va a costar, porqué, de verdad no lo sabían? Si lo sabíamos todos !!!
Ademas, yo suelo escuchar los plenos por la radio, i mas de una vez he escuhado a algun regidor decir que la TUA olía mal, muy mal.
Sr. Cañizares i señores regidores del gobierno, les ha explotado en las narices. La Tua es una empresa municipal que la crearon ustedes, al gerente lo nombró el Alcalde como cargo de comfianza, el Alcalde es el presidente del Consejo de Administración de la TUA. De verdad creen que alguien no deberia de dimitir? Solo poniendo cara de buen chico i decir que no sabía nada i otras excusas tontas no me vale, al menos a mí. Quien se equivoca tiene que asumir su responsabilidad, i Vd. se ha equivocado. Lo siento por usted. Vayase. Ya se que puede ser duro dejar de cobrar, segun dicen, 7000 E cada mes de la Diputacion i 3500 E mas del Ayuntamiento, pero no se preocupe, algunos pasamos con el subsidio del paro i no nos morimos. Vayase. Nos ha hecho mucho daño.
No sufras, quien pagará los gastos será el PSC. Y como puedes ver tu mismo, la prueba del delito es la rapida rectificación. Cuando los encausen, dimitiran? Porque esta es su propia medicina.
Se les ha ido la olla movidos por el odio, pero lo bueno del caso es que la persona que mueve los hilos es un poco mas lista que ellos mismos y en su blog nunca verás nada que pueda ser delictivo. Incita a los socialistas pero ella sabe lo que se hace. Ha conseguido lo que quería, meter a todos a los juzgados. Cual será el próximo paso?
Anònim, de que rectificación hablas?
Publica un comentari a l'entrada
Gracias por tu comentario!