MOCIÓ PERQUÈ ES COBREIXI LA PLAÇA DE INTERVENTOR/ORA DE L'AJUNTAMENT DE TORDERA AMB PERSONAL FUNCIONARI/A AMB HABILITACIÓ DE CARACTER ESTATAL, QUE A CATALUNYA ES REGEIX PEL DECRET 195/2008.
El grup municipal socialista de l’Ajuntament de Tordera, de conformitat amb l’article 98.e) del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i l’article 97.3 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, presenta la següent moció:
ANTECEDENTS
En els darrers dies, l’actual interventor municipal, Josep Martori i Jubany ha manifestat la seva voluntat de renunciar al càrrec. Amb la qual cosa l’Ajuntament de Tordera es veu abocat a substituir-lo.
Tenint en compte les dimensions demogràfiques del poble i el volum del serveis municipals, malgrat que el Sr. Josep Martori i Jubany no era funcionari d’habilitació de caràcter estatal, va ser designat interventor municipal accidental o en funcions fins al dia d’avui, fent una tasca encomiable que volem agrair especialment.
Ara bé, els temps i les circumstàncies han canviat molt des d’aleshores, augmentant la complexitat del funcionament dels Ajuntaments i les responsabilitats del personal funcionari encarregat de l’assessorament jurídic de l’Ajuntament i del control i fiscalització interna de l’Ajuntament.
En aquest sentit, l’Ajuntament de Tordera ja va substituir l’anterior secretari accidental per una funcionaria amb habilitació de caràcter estatal. Ara toca fer el mateix pas amb l’interventor municipal.
El Reial decret 1174/1987, de 18 de setembre, de Règim jurídic dels funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, estableix que aquestes funcions de control y fiscalització interna de la gestió economicofinancera, pressupostaria i de comptabilitat correspon a l’interventor/a. Que és un lloc de treball reservat a funcionaris i funcionàries amb habilitació de caràcter estatal, que a Catalunya es regeixen pel Decret 195/2008, de 7 d’octubre, pel qual es regulen determinats aspectes del règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals
de Catalunya.
Les funcions clàssiques dels interventors/es municipals són de màxima importància pel funcionament d’un Ajuntament, i més en el temps actuals, a aquests els correspon:
a) La fiscalització, en els termes previstos en la legislació, de tot acte, document o expedient que doni lloc al reconeixement de drets i obligacions de contingut econòmic o que puguin tenir repercussió financera o patrimonial, emetent el corresponent informe o formulant, en el seu cas, les objeccions escaients.
b) La intervenció formal de la ordenació del pagament i de la seva realització material.
c) La comprovació formal de l’aplicació de les quantitats destinades a obres, subministraments, adquisicions i serveis.
d) La recepció, examen i censura dels justificants dels manaments expedits a justificar, reclamant-los al seu venciment.
e) La intervenció dels ingressos i fiscalització de tots els actes de gestió tributaria.
f) L’expedició de certificacions de descobert contra els deutors per recursos, abastos o descoberts.
g) El informe dels projectes de pressupostos i dels expedients de modificació de crèdits d’aquets.
h) L’emissió d’informes, dictàmens i propostes que en matèria economicofinancera o pressupostària l’hi hagin estat sol·licitades per la Presidència, por un terç dels regidors o quan es tracti de matèries per a les que legalment s’exigeixi una majoria especial, així com el dictamen sobre la procedència de nous serveis o reforma dels existents a efectes de l’avaluació de la repercussió economicofinancera de les respectives propostes.
i) La realització de les comprovacions o procediments d’auditoria interna en els organismes autònoms o societats mercantils dependents de l’Ajuntament respecte a les operacions no subjectes a intervenció prèvia, així com el control de caràcter financer d’aquests, de conformitat amb les disposicions i directrius que les regeixin i els acords que al respecto adopti la Corporació.
j) La coordinació de les funcions o activitats comptables de la entitat local, de conformitat amb el Pla de Comptes, emetent les instruccions tècniques oportunes i inspeccionant la seva aplicació.
b) La preparació i redacció del Compte General del Pressupost i de l’administració del patrimoni, així com la formulació de la liquidació del pressupost anual.
Si això i sumem les noves atribucions atorgades als interventors/es per la Llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera i la seva normativa de desenvolupament, es fa més necessari que mai substituir l’actual interventor municipal per un funcionari/a amb habilitació de caràcter estatal, amb els coneixements tècnics i jurídics específics, que garanteixin la continuïtat de la integritat, eficàcia i eficiència de la tasca interventora, davant de les exigències actuals.
PROPOSTA D’ACORD
Primer.- Agrair la tasca realitzada i els serveis prestats en l’Ajuntament de Tordera, per part de l’interventor municipal Sr. Josep Martori i Jubany fins al dia d’avui.
Segon.- Demanar a la Direcció General d’Administració local del Departament de Governació i relacions institucionals de la Generalitat de Catalunya que proveeixi el lloc de treball d’interventor municipal de l’Ajuntament de Tordera amb funcionari/a amb habilitació de caràcter estatal, de conformitat amb el procediment establert en el Decret 195/2008, de 7 d’octubre, pel qual es regulen determinats aspectes del règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals
de Catalunya.
________________________________________________________________________________
MOCIÓ PER A LA CREACIÓ D’HORTS SOCIALS A TORDERA
La pràctica de l’horticultura comunitària es una activitat saludable que afavoreix el benestar físic i mental, així com la cohesió social i la millora de la qualitat de vida dels ciutadans. A més d’aquests beneficis personals i socials s’hi afegeixen els de la producció d’aliments, que en moments com aquests també s’han de tenir en compte.
Atès que actualment i des de l’any 2009, l’Ajuntament de Tordera te arrendades total o parcialment sis finques d’ús agrícola amb una superfície aproximada de 14.000m2, amb l’objecte de: “destinar les parcel·les a usos d’esbarjo, passeig fluvial, parcs, jardins, usos agrícoles o similars que serveixin pel gaudir dels veïns i per la protecció del medi ambient”.
Atès que als contractes d’arrendament es detalla que: “S’autoritza expressament l’ajuntament a cedir l’ús “a precario” a terceres persones, de porcions de les parcel·les objecte del contracte per conrear petits horts socials”, sense que aquesta activitat hagi estat desenvolupada fins ara.
Atès que no es fa cap ús de la major part de la superfície arrendada malgrat que l’ajuntament de Tordera paga cada any 6.000 € per aquests terrenys i que els contractes són vigents fins a l’any 2035.
Per tot això, acordem:
1.- La creació d’una comissió encarregada del desenvolupament i posada en marxa d’un projecte de creació d’horts socials a Tordera.
2.- Que dita comissió estarà formada per un representant de cadascun dels diferents grups polítics amb representació municipal més un regidor de l’equip de govern que assumirà la Presidència de la comissió.
3.- Que les decisions es prendran per consens.
4.- Que el treballs de la comissió estaran oberts a la participació ciutadana.
5.- Que el projecte es presentarà per a la seva aprovació al ple abans del 31 de desembre del present any, per tal que les possibles assignacions econòmiques puguin ser incloses al pressupost municipal del proper any 2014.
5.- Que un cop aprovat, la comissió serà responsable de l’execució del projecte fins a la seva posada en marxa efectiva, moment en que serà dissolta.
GRUP MUNICIPAL SOCIALISTA PSC
Mocions que presentará el PSC en el proper ple del 29 d'Agost 2013
dijous, 22 d’agost del 2013
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentarios:
Publica un comentari a l'entrada
Gracias por tu comentario!